Do zadań Zespołu ds. Organizacyjnych należy w szczególności:
- wykonywanie prac związanych z obsługą sekretariatu,
- prowadzenie spraw kancelaryjnych Centrum, a w szczególności: prowadzenie obsługi kancelaryjnej sekretariatu, przyjmowanie i wysyłanie korespondencji, prowadzenie ewidencji korespondencji, dziennika korespondencji, prowadzenie książki kontroli, prowadzenie rejestrów (kart spraw) wszelkich upoważnień, pełnomocnictw, zarządzeń, regulaminów, statutów i innych dokumentów przechowywanych w sekretariacie,
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Centrum,
- zapewnienie obsługi organizacyjnej i biurowej dla Dyrektora,
- realizacja czynności związanych z pełnieniem funkcji reprezentacyjnych przez Dyrektora oraz nadzór nad realizowaniem kalendarza spotkań,
- zapewnienie przepływu informacji i dokumentacji między Dyrektorem, a poszczególnymi komórkami organizacyjnymi,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz przedstawienie zaistniałych spraw Dyrektorowi w celu ich ostatecznego załatwienia,
- obsługiwanie elektronicznej skrzynki nadawczo-odbiorczej w Centrum,
- prowadzenie rejestru pieczęci i stempli w Centrum,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą składnicy akt Centrum (gromadzenie, zabezpieczanie, ewidencjonowanie, brakowanie, udostępnianie),
- przechowywanie dokumentacji Centrum w należytym porządku i dbanie o właściwe jej zabezpieczenie,
- zabezpieczenie obsługi techniczno-biurowej posiedzeń, konferencji i narad,
- współdziałanie z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w zakresie wprowadzania i doskonalenia rozwiązań związanych z ochroną danych osobowych przetwarzanych w trakcie kancelaryjnego obiegu dokumentów,
- zaopatrywanie pracowników Centrum w materiały biurowe, kancelaryjne, druki oraz prowadzenie rejestru wydanych materiałów biurowych,
- obsługa informacyjna i organizacyjna świąt państwowych i gminnych,
- nadzór nad pracą kierowcy i powierzonym mu samochodem,
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z tytułu usługi świadczonej usługi door to door,
- dbanie o utrzymanie porządku w pomieszczeniach oraz na terenie przyległym do budynku Centrum,
- obsługa klientów w Biurze Obsługi Klienta, do którego zadań należy w szczególności: przyjmowanie osób zgłaszających się do Centrum, udzielanie informacji i kierowanie ich do właściwego Zespołu/stanowiska po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy; przyjmowanie wniosków i wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym; wykonywanie prac administracyjno-biurowych, a w szczególności obsługa centrali telefonicznej oraz obsługa sprzętu biurowego.