Do zadań Zadania Zespołu ds. organizowania usług społecznych należy w szczególności:
- ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej, przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,
- rozpoznawanie i dokonywanie oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej na terenie Gminy,
- przygotowanie wniosków wraz z dokumentacją przewidzianą obowiązującymi przepisami dla danego świadczenia, opracowywanie indywidualnych planów pomocy,
- przygotowanie materiałów niezbędnych do sprawozdawczości,
- współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, kościołami, stowarzyszeniami, fundacjami oraz osobami fizycznymi w celu realizacji zadań z pomocy społecznej,
- systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- pozyskiwanie danych o klientach na potrzeby przyznania świadczeń z pomocy społecznej za pomocą programu informatycznego SEPI,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na potrzeby innych Zespołów wymaganych na podstawie odrębnych przepisów,
- inicjowanie nowych rozwiązań mających na celu zapobieganie niekorzystnym zjawiskom oraz poprawę sytuacji osób wymagających pomocy,
- sporządzanie analiz i sprawozdań dotyczących realizowanych zadań,
- korzystanie z sytemu teleinformatycznego WYWIAD PLUS przy prowadzeniu postępowań dotyczących pomocy społecznej.