Do zadań na Samodzielnym Stanowisku ds. Informatyki należy w szczególności:
- administrowanie siecią teleinformatyczną Centrum oraz zapewnienie poprawnego działania i bieżące utrzymanie sieci, przełączników, routerów, firewalli i towarzyszących im systemów informatycznych, instalacja i konfiguracja urządzeń sieci LAN i WAN,
- administrowanie siecią telefoniczną oraz centralą telefoniczną Centrum,
- administrowanie serwerami Centrum, dokonywanie bieżących przeglądów i konserwacji,
- administrowanie bazami danych będącymi w użytkowaniu Centrum, w tym wykonywanie przeładowywania baz danych,
- administrowanie systemem antywirusowym jednostki, wraz z tworzeniem reguł oraz blokowaniem zdań niepożądanych,
- zarządzanie systemami informatycznymi jednostki w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego dostępu do zasobów oraz zabezpieczeniem prawidłowości działania sprzętu teleinformatycznego Centrum,
- nadawanie, odbieranie i zarządzanie uprawnieniami dostępowymi do komputerów oraz systemów informatycznych,
- przedłużanie ważności certyfikatów niezbędnych do poprawnego działania aplikacji dziedzinowych oraz certyfikatów kwalifikowanych,
- wykonywanie czynności związanych z diagnostyką, naprawą, modernizacją, usuwaniem awarii sprzętu komputerowego zainstalowanego w Centrum oraz koordynacja spraw w zakresie wykonywania większych remontów i usuwania awarii przez firmy zewnętrzne,
- usuwanie nieprawidłowości i zakłóceń w funkcjonowaniu oprogramowania komputerowego zainstalowanego w Centrum,
- nadzorowanie teleinformatycznymi urządzeniami peryferyjnymi będącymi w posiadaniu Centrum,
- zapewnienie możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa, ochrony haseł i dostępu do sieci,
- wykonywanie i weryfikacja kopii bezpieczeństwa systemów i konfiguracji urządzeń,
- planowanie oraz wdrażanie i rozbudowa infrastruktury teletechnicznej oraz systemów informatycznych,
- zarządzanie serwerem poczty elektronicznej w tym tworzenie nowych kont, usług hostingowych i DNS oraz platformą sprzętową serwisu WWW,
- zarządzenie stroną internetową oraz Biuletynem Informacji Publicznej Centrum,
- wsparcie techniczne dla użytkowników w zakresie problemów związanych ze środowiskiem teleinformatycznym,
- instalowanie i aktualizowanie systemów oraz oprogramowania na stanowiskach roboczych,
- zgłaszanie i obsługiwanie awarii oprogramowania komputerowego we współpracy z zewnętrznymi dostawcami, wnioskowanie o wprowadzenie zmian w oprogramowaniu,
- kontrolowanie i zabezpieczanie prawidłowości przebiegu czynności serwisowych w zainstalowanych systemach informatycznych,
- planowanie i rozliczanie wydatków na zakup sprzętu elektronicznego oraz materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego oraz urządzeń biurowych,
- obsługiwanie Elektronicznej skrzynki podawczej – ePUAP, e-Doręczeń oraz zarządzanie Samorządową Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI),
- prowadzenie inwentaryzacji sprzętu komputerowego używanego w Centrum.